Informatiedelving uit het Veld: een Experiment

Het ware noëtische veldwerk vereist het vermogen om met je geest mogelijkheden te overwegen die buiten het normale bereik liggen. De grenzen van de mogelijkheden worden waarschijnlijk bepaald door de grenzen van de gedachten die je weet te produceren.

Ik wil dan ook iedere lezer aansporen om te oefenen met het grenzelozer denken en de ervaringen te delen via noetischonderzoek-bij-gmail.com.

Op deze pagina wil ik een experiment beschrijven in de hoop ook anderen te stimuleren dergelijke onderzoekingen te gaan ondernemen: laten we onze geest oprekken voorbij onze zintuigelijke beperkingen.

Ruim anderhalf jaar geleden heb ik van een vriendin een Engels gedicht geleerd. Vanwege het literaire gehalte van het klassieke gedicht kostte het me de nodige moeite om het uit mijn hoofd te leren. Uiteindelijk was het gelukt maar ik heb er al ruim anderhalf jaar niet meer aan gedacht en ben dan ook haast alles vergeten van dat betreffende gedicht.

Binnen de theorie van het Veld, of het nulpuntsenergieveld, wordt verondersteld dat er een soort van eenheid zou zijn tussen alles wat bestaat en bestaan heeft. Niet alleen zou dit veld continu de materie voeden zodat het niet ineen klapt, maar tevens zou ook alle informatie opgeslagen worden.

Zoals beschreven in het artikel over de bewustzijnsantenne zou ons bewustzijn het vermogen hebben om mogelijkerwijs zich af te stemmen op van alles en nog wat dat zich in dit onmetelijke veld zou bevinden. Meestal zijn we nogal lui en stemmen we vooral af op de herinneringen en gedachten die passen binnen onze eigen frequentie-handtekening, maar in theorie zou het ook mogelijk moeten zijn om onze bewustzijnsantenne af te stemmen op andere gebieden.

In deze googletijd zou ik natuurlijk zonder enige moeite de tekst van het betreffende engelse gedicht kunnen ophalen, maar daarmee stimuleer ik natuurlijk niet mijn bewustzijnsantenne. Ik maak hem daar eerder lui mee.

Als het veld daadwerkelijk die informatie zou bevatten dan zou je het kunnen opvatten als een internet dat vele malen veelomvattender is dan het huidige internet. Met de juiste training zou je bijvoorbeeld je bewustzijnsantenne kunnen inzetten om informatie op te halen die gekoppeld is aan een bepaalde plaats of aan een bepaald persoon.

In de tekst over de bewustzijnstempels wordt gesproken over de mogelijkheid om je bewustzijn te helpen zich af te stemmen op bepaalde domeinen door het werken met zogenaamde tempels van bewustzijn.

Ik heb me nu als doel gesteld om als het ware als een soort van bewustzijnsoctopus mijn tentakels op meerdere plekken in het veld te plakken met daarbij het verzoek om de exacte tekst van dat gedicht op te halen. Het hoeft daarbij niet afkomstig te zijn van mijn eigen geheugenfrequentie. Er zijn vast de nodige mensen die dit gedicht hebben gedacht of gelezen waardoor er toch genoeg ´plekken´ in het veld zouden moeten zijn waar ik de gewenste informatie als het ware kan ´delven´.

Voorlopig lijk ik iedere dag enkele woorden erbij op te halen. Hoe dit experiment ook mag aflopen, het biedt in ieder geval de gelegenheid om mezelf te trainen in het noëtische denkraam.

2 responses to this post.

  1. […] Informatiedelving uit het Veld wordt al gesproken over het idee dat we ons bewustzijn zouden kunnen trainen om toegang te […]

    Beantwoorden

Geef een reactie

