Foutieve Interpretatie na Informatieoverdracht via Dromen

Soms duurt het lezen van een boek erg lang bij me. Dat komt dan niet zozeer omdat het boek saai of vervelend is, maar eerder omdat het zoveel interessante elementen bevat die ik eigenlijk ergens wil opslaan.

Een mooi voorbeeld hiervan is het boek ‘Bestemming der Zielen’ van Dr. Michael Newton. Via andere projecten heb ik al eens verwezen naar zijn werk (zie bijv. Drie Categorieën van Zelfmoordzielen).

In deze bijdrage wil ik even stilstaan bij de mogelijkheid dat bepaalde dromen zouden kunnen worden ‘gemaakt’ door iemand buiten jezelf.

In Dromen Scheppen bij een Ander spreek ik al over de mogelijkheid dat een overleden dierbare contact probeert te leggen door in de droom van de achtergebleven persoon informatie te verwerken, of door er zelfs persoonlijk aanwezig te zijn.

Michael Newton verwerkt in zijn boek vele cases waarbij hij mensen in een soort van trance brengt waardoor ze in staat zijn om hun bewustzijn af te stemmen op de periode tussen hun levens in.

In casus 48 (op p.250) wordt een geval beschreven waarin twee zielen van dezelfde zielengroep met elkaar in een verhitte discussie zijn verwikkeld. Een zielengroep is binnen dit werkkader een groep van zielen die vele levens op Aarde met elkaar delen in allerlei rollen en omstandigheden. Na de levens werken ze ook samen om o.a. samen te studeren.

De discussie speelde zich af tussen Orick en een zielsgroepgenoot. Tijdens het laatste leven van Orick op Aarde had zijn zielsgroepsgenoot bepaalde informatie gestuurd aan Orick via een droom. Orick was onder de indruk van die droom en ging er in de ochtend meteen flink op mediteren. Helaas kwam hij er niet zo goed uit en hij deed dan ook zijn beklag bij zijn zielsgroepsgenoot.

Aan het einde van deze casusbeschrijving staat een conclusie die zinvol kan zijn als je ooit nog eens aan droominlegging gaat doen, maar zeker ook als je als mensen dromen binnenkrijgt. Ik weet niet of het echt zo vleiend is voor ons als we hier op aarde actief zijn.

“Ik denk dat iedereen besloot dat, zelfs hoewel twee zielen elkaar erg na staan, de imperfecte kanten van het menselijke brein een puinhoop kunnen maken van iedere [informatie] overdracht. Het veiligste wat een ziel in de zielenwereld kan doen is meer dan een keer overbrengen en niet op maar één medium, zoals dromen, te vertrouwen. Bovendien moeten de berichten kort en erg duidelijk zijn.” (p.251)

2 responses to this post.

  1. Posted by Me on 12/06/2011 at 14:57

    Vannacht had ik een droom over mijn neefje (hij die twee jaar terug op jonge leeftijd overleed). Het was voornamelijk de energiegewaarwording van mijn neefje die ik ervoer tijdens de droom.
    Hij en ik gingen samen op pad om voorbij het aardse en menselijke te gaan. We wilde samen onderzoeken en ervaren hoever we hierin konden gaan. Uiteraard was het meest logisch wat hierin naar voren kwam, het vliegen. We vlogen samen om op ontdekkingsreis te gaan.
    Verder experimenteerde we door te creëren wat er niet was, middels handenergieoverdachte en de kracht van de psyche… het willen en geloven. Als een Kind of Magic iets creëren wat er nog niet is.
    We gingen nog meer situaties af, maar die zijn me niet helder aangezien het niet beeldend in de droom werd weergegeven, maar in gevoelsgewaarwordingen.

    Wellicht heeft mijn neefje zich bewust als een energetische gewaarwording in mijn droom gepresenteerd om zo voorbij aan mijn verdriet te gaan. Hem zien zou me mogelijk verdrietig maken en zo onze ontdekkingsreis in de weg staan.

    Het mooie was dat ik (vooral helemaal aan het begin van de droom) het gevoel had dat hij me het gevoel gaf dat hij me iets duidelijk wilde maken. In eerdere dromen over hem heb ik dit nog nooit ervaren. Dan was het een droom over hem… nu was het een gevoel van een droom met hem.

    Echt heel mooi. Ook mooi om dan toevallig vandaag op deze site terecht te zijn gekomen!

    Beantwoorden

Geef een reactie

