Fotonische Communicatie – Een Alledaags Verschijnsel

De moderne ‘godin van de noëtiek’, Lynne McTaggart, heeft in 2011 een derde boek geschreven in haar wetenschappelijke bewustzijnsverkenningstocht. Na het Veld (2004) en het Intentie Experiment (2007) heeft ze opnieuw een krachtig inspirerend werk afgeleverd met daarin de inzichten uit de nieuwe baanbrekende wetenschappen: De Verbinding (The Bond).

In hoofdstuk 4 werd ik geraakt door een fascinerend verschijnsel dat ik hier ook nader onder de aandacht wil brengen. In eerdere boeken heeft McTaggart al eens uitgebreid geschreven over het werk van Fritz-Albert Popp (1, zie foto). Popp is de man die aan de wieg heeft gestaan van het onderzoek naar fotonenemissies die door het lichaam zelf worden gemaakt.

Zijn conclusie is dat het niet zozeer het DNA of allerlei biochemische processen zijn die de communicatie verzorgen in het lichaam, maar dat het vooral deze fotonen zijn die razendsnel het gehele lichaam informeren. Deze fotonenemissie zou ook huizen in het DNA zelf.

De toevoeging die McTaggart geeft in haar boek is dat Popp samen met andere wetenschappers ook heeft mogen ontdekken dat deze fotonische communicatie niet alleen plaatsvindt in het lichaam van een organisme, maar dat het ook plaatsvindt tussen organismen (of organismen en hun omgeving)!

Ik citeer een klein stukje omdat ik het zelf niet beter kan verwoorden:

Popp realiseerde zich dat hij het belangrijkste communicatiekanaal in organismen had ontdekt, waarin licht als medium voor ogenblikkelijke én non-lokale algemene signalering fungeert.

Ook constateerde Popp dat deze lichtemissies als een communicatiesysteem tussen twee of meer levende organismen functioneren. Bij experimenten met allerlei organismen, mensen incluis, ontdekte hij dat individuele organismen het licht van andere organismen absorberen en dan golfinterverentiepatronen terugsturen, alsof ze met het andere organisme ‘converseren’.

Zodra de lichtgolven van het ene organisme door het andere zijn geabsorbeerd, begint het licht van het eerste organisme in synchronie informatie uit te wisselen.” (p. 108, de Verbinding, 2)

Voetnoten

(1) Fritz-Albert Popp heeft ook meegewerkt aan de documentaire ‘The Living Matrix’ waar ik naar verwezen heb in een ander artikel: https://noetiek.wordpress.com/2010/08/19/etherische-ochtendgymnastiek/  De foto van Fritz-Albert Popp heb ik gevonden op: http://colorpunctureusa.org/Fritz_Albert_Popp.html

(2) Er wordt in het boek nog verwezen naar het oorspronkelijke werk van Popp. Voor de volledigheid noem ik dat hier ook nog: Popp, F.A., et al., ‘Mechanism of interaction between Electromagnetic Fields and Living Organisms’, Science in China (Series C) 43, nr. 5 (2000), blz 507-518.

3 responses to this post.

  1. Posted by sjarnarda on 13/12/2011 at 13:38

    Het kan geen toeval zijn, maar. Na mijn hartmeditatie dacht ik het is weer tijd om nieuwe informatie te ontvangen. En een paar uur later ontvang ik deze post. Mijn dank hiervoor.

    Beantwoorden

Geef een reactie

