Bewegingsintentie zichtbaar in Auraveld vóór de Beweging zelf

Binnen het noëtisch denkraam speelt het bewustzijn een cruciale rol. In deze bijdrage wil ik kort een verschijnsel aanstippen dat wellicht standaard plaatsvindt iedere keer als we de intentie uiten om in beweging te komen. Sommige mensen beweren in staat te zijn om een energieveld rondom mensen waar te nemen. Dit energieveld dat ook aura wordt genoemd lijkt erg plastisch en beweeglijk te zijn. Een jongeman die zegt in staat te zijn aura’s waar te nemen, merkte op dat hij vóórdat iemand ergens naar toe wilde, al in staat was om de richting te zien waarin die persoon ging bewegen.

In het boek ‘De Wereld van Magic Touch: genezen op kwantumniveau‘ (1) wordt dit verschijnsel op een bepaald moment beschreven:

‘Terwijl ik een keer basketbal speelde, nam ik waar dat de intentie invloed heeft op de aura van een mens: als een speler dacht aan het doorgeven van de bal, zette die intentie zich als een een klein haakje vast in zijn aura in de richting waarin hij die bal wilde doorgeven. Hierdoor kon ik beter anticiperen op het spel van mijn tegenstander en de bal tegenhouden. Toen pas besefte ik volledig de kracht van intentie.” (p.13)

In de film Donnie Darko wordt eveneens gespeeld met dit verschijnsel. Voor de liefhebbers heb ik hieronder een fragment geplaatst waarin je de intentie zich energetisch ziet manifesteren voordat iemand in beweging komt. Mijn excuses voor de relatief slechte kwaliteit van de video.

 

 

Voetnoot
(1) http://www.bzoek.nl/Boek/Adam-/De+wereld+van+de+magic+touch-/9789020284348.html

Geef een reactie

